Za zavřenými dveřmi MŠ Deblín
Autor příspěvku: Hana Šolcová
autor: Mariana Plevová
Z nařízení vlády se dveře mateřských škol dne 1. 3. 2021 zavřely a ve všech třídách se rozběhla distanční výuka pro předškoláky. Rodiče e-mailem každý týden obdrželi úkoly, které měly děti vypracovat.
Abychom dostali zpětnou vazbu, jak se dětem daří, nejen při plnění úkolů, rozhodli jsme se vyzkoušet distanční výuku on-line. První setkání se potkalo s kladným ohlasem, takže jsme tuto možnost nabídli pravidelně. Děti se mohly připojit do on-line výuky 1x týdně. Účast na tomto setkání byla dobrovolná.
Při on-line výuce jsme se s dětmi bavili o tom, jak se nám i jim daří, jak zvládají úkoly nebo zda potřebují s něčím pomoci. Zároveň jsme s nimi probírali témata, kterým bychom se za normálních okolností věnovali ve třídě: MDŽ, jarní kytičky, březen – měsíc knih, má oblíbená kniha, společné vyprávění pohádky, básničky, písničky, hádanky, Jan Ámos Komenský, Velikonoce. Přes on-line výuku jsme hráli také hry: najdi v místnosti věc co začíná na P, K, L atd. Dokonce jsme přes kameru i tvořili, což bylo náročné, ale neméně zábavné.
Rodiče obdrželi předem seznam pomůcek, a tak mohla vzniknout krásná přáníčka, skládané kytky z papíru, záložky do knížek, setí obilí atd. Samozřejmostí bylo společné tvoření. Vyráběli jsme zároveň s dětmi a naše postupné kroky jim prezentovali na kameru. Děti nám na oplátku ukazovaly své postupy a hotové výrobky. Na závěr většinou nastala doba, kdy děti řekly: „Paní učitelky, už se odpojte a my si tady ještě popovídáme bez vás!“
Těšilo nás, že se v mnoha rodinách zapojovali i ostatní sourozenci, ať už školkáčci nebo žáci školou povinni. Povídání a tvoření přes meet byla příjemnou alternativou, jak se moci potkat, popovídat si a i přes nepřízeň momentální situace si užít spoustu legrace.
V ostatních dnech, kdy neprobíhala on-line výuka, jsme studovali odbornou literaturu, účastnili se webinářů a společně s celým kolektivem MŠ pracovali na zkrášlování školek, ve kterých už se zase rozléhá smích dětí.