Ročníkové projekty – školní rok 2022/2023
Třída 1. A: V pohybu
První třída je v pohybu vlastně pořád. Proto si vybrali jako téma svého ročního projektu právě Pohyb.
Třída 1. B: Les všemi smysly
Cílem projektu bylo prožít si les a výuku venku všemi smysly, využít učení venku pro budování třídního kolektivu, pozorování změn v přírodě a získat patronát nad Novým pralesem na Ještědském hřebeni. A jak se nám podařilo cíle naplnit? Každé 2 týdny jsme navštívili naše místo v lese, které jsme pozorovali, poslouchali, ohmatávali, očichávali a při sběru lesních dobrůtek také ochutnávali. Po celoroční práci, a zaznamenávání našich zážitků, zkušeností, nových vědomostí do badatelského deníku, jsme od společnosti Tereza, vzdělávací centrum, z.ú. získali Certifikát Lesní třídy a na 1 rok patronát nad 10m2 Nového pralesa.
Třída 2. A: Obr od Bodláčí hory
Naše třída se letos pustila do projektu „Obr od Bodláčí hory“, kdy jsme se všichni převlékli za dospělé a hráli si na vesničku Bodlákov. Každý si vymyslel, kým by se chtěl v naší virtuální vesnici stát, a tuto roli si vyzkoušet – někdo byl starosta, někdo hospodařil na statku, další vlastnil zahradnictví… Bodlákovští občané žili poměrně poklidně, než se v hoře za vesničkou objevil obr, a nikdo netušil, zda je hodný či zlý, jestli se s ním domluvíme a skamarádíme, jestli nám naši vesničku nezničí. Ale jak jsme už zveršovali v naší závěrečné animaci: „Dopadlo to dobře, děkujem ti, obře!“
Třída 2. B: Poselství Velikonočního ostrova
Žáci z 2.B putovali po stopách dávné civilizace Velikonočního ostrova. Formou her objevovali krásy ostrova, rostliny, živočichy a další přírodní zdroje. Užili si slavností, ucházeli se o titul ptačího muže. Zažili také krizi z nedostatku vody i jídla, zjišťovali příčiny vzniku krize ostrova a hledali cesty, jak mohlo být smutnému osudu ostrovanů zabráněno. Naštěstí našli způsob, a ne jeden! Tentokrát tedy vše dobře dopadlo a je velká naděje, že to tak bude i dál.
3. třída: Školní mini Zoo
Žáci ze třetí třídy si letos vybrali jako svůj projekt opravu králíkárny pro školní mini zoo. V opravené králíkárně budou bydlet králíci a morčata, které budou žáci v průběhu školního roku pozorovat a pečovat o ně. Projekt bude současně sloužit i školní družině, kde si mohou děti se zvířátky hrát. V průběhu projektu se třeťáci učili pracovat se dřevem, natírat, brousit a uklízet použité nářadí. Také zjistili různé zajímavé informace o morčatech a králících.
Třída 4. A: Den s rodiči
Cílem projektu 4.A bylo ukázat rodičům, jak to chodí u nás ve škole. Čtvrťáci se vžili do role učitelů a několik měsíců pilně pracovali na přípravách. Rodiče si pak na vlastní kůži vyzkoušeli setkání na ranním kruhu, práci v centrech a závěrečné vzájemné hodnocení. Nechybělo ani slavnostní předávání vysvědčení.
Třída 4. B: Naše budoucnost
Žáci se v projektu zabývali tím, jak asi bude vypadat svět v blízké budoucnosti. Učili se spolupráci, vhodné komunikaci a tvořivosti, a podle jejich prezentace je práce opravdu zaujala a bavila.
5. třída: Šťastný vegetarián
Pátá třída se s nadšením pustila opět do pečování o jedlou zahradu. Využijeme k tomu zkušenosti, které jsme nasbírali v předchozích letech. A protože už jsme starší, pokusíme se tento rok vypěstovat dokonce i vodní meloun.
6. třída: Čisté okolí
7. třída: Venkovní posezení
V tomhle školním roce jsme se rozhodli se sedmou třídou vyrobit posezení k ohništi. Na úvodní třídní schůzce nám jedna maminka nabídla palety a náš hodný pan školník nám je přivezl. Jako první jsme s dětmi hledali inspiraci na internetu a poté následovala projekční fáze. Podle počtu palet jsme vyhodnotili, že mohou vzniknout tři posezení. V případě hezkého počasí jsme pracovali venku, ale práce se nezastavily ani za deště a pracujeme v dílně.
Třída 8. A: Den sportovních her
Osmáci si jako téma projektu zvolili upořádání sportovního dne pro žáky 1. stupně. Zjistili, že není lehké vše správně zajistit, zkoordinovat a nakoupit.
Třída 8. B: Spolupráce se Záchrannou stanicí Jinačovice
Žáci 8.B se v letošním školním roce věnovali spolupráci se Záchrannou stanicí Jinačovice. Ve škole pořádali peněžitou sbírku na její provoz, jezdili do stanice brigádničit a odborníci z ní pro změnu dětem přednášeli o trvalé udržitelnosti naší planety.
Třídy 9. A a 9. B: Plesání
Ples je tradičním třídním projektem deváté třídy, a i když to tak nevypadá, jeho příprava je velkou výzvou nejen pro žáky, ale také jejich rodiče a učitele. Ve výtvarné výchově žáci zabalili přibližně 250 darů, některé pro velký úspěch i dvakrát, třikrát. V pracovních činnostech smotali 1500 losů do mini ruliček. Mnoho hodin tělocviku věnovali nacvičování polonézy. Letošní ples a jeho organizaci samotnými žáky ocenil i čestný host plesu, pan starosta Městyse Deblín.