PROJEKTOVÉ DNY „VODA VODĚNKA“ na 1. stupni
Autor příspěvku: Kateřina Klímová
V tomto týdnu proběhl v naší škole dvoudenní projekt “ VODA VODĚNKA“, realizovaný v rámci podnikavých dní. Ve středu jsme vyrazili každý se svoji třídou do terénu někam, kde se vyskytuje voda. Než jsme vyrazili, vybrali jsme si funkci (povolání), kterou budeme zastupovat a plnit přidělené úkoly.
Na výběr byly:
- kejklíři
- malíři
- spisovatelé
- dryády
- lovci
- reportéři
Po cestě k vodě jsme sbírali odpadky. Druhý den jsme se pak rozdělili podle funkcí. Takže pracovali společně děti z 1. – 5. třídy. My reportéři, jsme dokumentovali nejdříve svojí třídu v terénu, a pak jsme druhý den dělali rozhovory a reportáže s ostatními skupinami. Samozřejmě jsme fotili, natáčeli a kompletovali vše pro tento článek, výstavu fotografií a videoreportáž. A co jsme se dozvěděli? Čtěte dále!
Spisovatelé
Jejich úkolem v terénu bylo sepsat, co je napadá, když se dívají na vodu. Jejich práce je bavila a měli radost, že jsou se svými kamarády. Na otázku – Co ses dozvěděl při práci v terénu nového? – nám jeden ze spisovatelů odpověděl: “Jít z Maršova pěšky do Deblína je fakt dlouhá cesta.”
Jejich další činností druhý den ve škole bylo sepsat báseň, příběh nebo komiks o vodě a opravdu se jim dílo vydařilo!
Lovci
Lovci měli za úkol lovit různé živočichy a pozorovat je. Lovce Kubíka Drábka z první třídy nejvíce zaujalo hledání různých kostí a zkoumat je. Ve škole se pak všichni lovci podělili o fotky nebo obrázky svých úlovků a společně pracovali na tvorbě odborných karet s živočichy.
Kejklíři
Ti nám řekli, že poslouchali u vody různé zvuky, které si zapisovali. Jednoho z kejklířů nejvíce bavilo pozorovat veverky v lese a zjistil, že žabí a ropuší vejce nejsou stejná. Ve škole se všichni kejklíři učili písničky, které pak zazpívali a zahráli všem ve vestibulu školy. Také vy si jejich písně můžete poslechnout již nyní na našem školním youtube kanálu.
Malíři
Jejich prací v terénu bylo vystavit obrazy namalované s použitím barev z přírodnin. Pak si hledali kamínek pro tvoření na druhý den. Jeden z malířů nám na otázku – Co se dozvěděl nového? – odpověděl:” Voda má rozpuštěné vlasy. Voda má svojí vlastní paletu barev, všechno si pamatuje i to, že do ní lidé házejí odpad.”
Dryády
Tato skupinka se věnovala rostlinám a filtrování vody pomocí přírodnin. Hledali různé kytky a druhý den ve škole hledali jejich odborný název. Vytvořili z nich výstavu ve vestibulu školy.
Nezapomeňte si prohlédnout fotografie, ať se podíváte, jak se nám všem při projektu dařilo.
Těšit se také můžete na sestříhaná videa a další fotky na školním youtube a to do konce dubna!
Reportéři: Klaudinka Kašparcová, Katka Sojková, Eliška Kolářová(1. A), Tomášek Foltýn, Edík Straka, Bártík Pechlát (1.B), Vojta Vala, Nela Ježová, Milda Färber (2. třída), David Kunický, Matyáš Rouča, Kuba Bártl (3.A), Kryštof Rybička, Jonáš Stojan, Evgenii Faians (3.B), Lucka Poláková, Zojka Svobodová (4. třída), Eliška Slezáková, Emma Fialová (5. třída).
Tato akce byla realizována v rámci
projektu Implementace KAP JMK II s registračním číslem CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017177.