Co nám podzim v 1.B uvařil?
Autor příspěvku: Monika Semerádová
Co nám podzim tento týden ve třídě uvařil? To bylo pro nás tajemstvím. A tak jsme „vařili“ a objevovali nová písmenka I,Y. Zjistili jsme, že některá písmena mají čárku a jsou hóódně dlouhá, tak jsme se natahovali až do nebe, když jsme dlouhou hlásku slyšeli. Objevili jsme novou číslice 6 a pokračovali v kaštánkovém počítání. V kouzelném podzimním hrnci jsme si uvařili podzimní samolepky, které ozdobily naše lesní deníky.
Největší výzvou byla pro nás první centra aktivit ve třídě. První den děti pracovaly ve třech skupinách a každá skupina měla jiné zadání. Druhý den se skupiny vyměnily a pracovaly zase jinde. Za týden se tak všechny děti vystřídaly v centru Ateliér, kde zapouštěly podzimní barvy do hrnce, v centru Číslice, kde evidovaly počet hodů kostkou, věšely očíslované listy na šňůru a skládaly číselné puzzle. Nakonec si vyzkoušely práci v centru Písmen, kde rozstříhaly básničku J. Žáčka a pak ji podle předlohy lepily na velký papír, který na závěr doplnily podzimními ilustracemi. Díky pilné práci všech dětí máme podzim nejen za okny, ale i ve třídě.