Září ve 3. třídě
Autor příspěvku: Veronika Pavlíčková
Přespávačka ve škole
Září u nás ve třetí třídě nezačalo jen tak obyčejně. Žádné nudné sezení v lavici, žádné „kdo má nový penál“. My jsme to rozjeli rovnou přespávačkou ve škole! A nebyli jsme na to sami – jako naši průvodci se k nám přidali osmáci. Ti velcí, co už znají školu jako své ponožky. Hráli s námi hry a povídali si s námi. A my jim na oplátku ukázali, že třeťáci nejsou žádná ořezávátka:-)
Učíme se venku – a taky trochu kouzlíme
Letos jsme se rozhodli, že učit se dá i bez lavic. Vzali jsme učení ven a zjistili, že příroda je ta nejlepší učebna. A když jsme se vydali na hrad Veveří, nečekala nás jen historie, ale dobrodružná výprava za řemesly.
Na stanovišti Alchymisté jsme se proměnili v mistry lektvarů – z přírodnin jsme míchali kouzelné směsi, které by i Harry Potter záviděl. U cechu řemeslníků jsme stavěli hrad z větví, šišek a kamínků – a že to byla stavba hodná krále! A u cechu obchodníků jsme za splněné úkoly získávali „zboží“ – směnný obchod jako z dob dávno minulých. Učili jsme se spolupracovat, tvořit, plánovat a hlavně si hrát s učením.
Sportovní olympiáda pro školku – třeťáci v roli organizátorů
A protože jsme letos plní energie, rozhodli jsme se uspořádat olympiádu pro děti z mateřské školy. Ano, my – třeťáci! Vymysleli jsme disciplíny, připravili stanoviště, rozdávali medaile a hlavně: fandili jako o život. Malí sportovci běhali, skákali, házeli a smáli se. A my jsme se naučili, že organizace akce není jen o tom mít píšťalku, ale hlavně o empatii, trpělivosti a schopnosti spolupracovat.
Co jsme se vlastně naučili?
- Že škola může začínat přespávačkou a přesto se učíme.
- Že venku se učí nejen lépe, ale i radostněji.
- Že řemesla nejsou jen historie, ale živá zkušenost.
- Že být průvodcem, organizátorem nebo pomocníkem je taky učení – o sobě, o druhých, o světě.
Září bylo plné zážitků, smíchu a poznání. A jestli to takhle půjde dál, máme se na co těšit. Třeťáci totiž umí nejen číst a psát, ale i tvořit, pomáhat a učit se srdcem.
Fotogalerie: